Κυριακή, 15 Φεβρουαρίου 2009

Κοινωνική δικτύωση

Τελευταία είναι της μόδας η "κοινωνική δικτύωση" η οποία εφευρέθηκε μετά την δημιουργία διαδικτυακών εφαρμογών όπως το Facebook και άλλα.
Πολλοί αναφέρουν ότι αυτός είναι ο νεός τρόπος κοινωνικοποίησης και ότι πλεόν πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό. Επίσης, πρέπει να ανεχθούμε και τους κινδύνους της νέας αυτής μόδας, αφού δεν μπορούμε να κάνουμε χωρίς αυτό.
Καταρχάς, νομίζω όπως κάθε μοδα, έτσι κι αυτό, θα ξεφουσκώσει κάποια στιγμή μένοντας με κάποιους αμετανόητους οπαδούς του. Αλλά κι έτσι να μην γίνει, νομίζω ότι οι φυσικοί τρόποι επικοινωνίας και κοινωνικοποίησης του ανθρώπου δεν ικανοποιούνται με το μέσον αυτό. Η κυβερνοκοινωνικοποίηση δεν μπορεί να υποκαταστήσει την φυσική.
Μπορεί όμως να τη συμπληρώσει. Κι εδώ είναι πραγματικά επαναστατική. Να μπορώ δηλαδή να εμπλουτίσω το ρεπερτόριο μέσων επικοινωνίας με τον υφιστάμενο πραγματικό και φυσικό κοινωνικό ιστό μου. Για παράδειγμα, το να μην έχω φίλους και να ψάχνω να τους βρω στον Κυβερνοχώρο σπάνια μπορεί να λύσει το πρόβλημα της μοναξίας μου ή να καλύψει την κοινωνική μου ανάγκη (μάλλον το ανάποδο πετυγχαίνει). Μπορεί όμως το μέσον αυτό να ενισχύσει, να εμπολουτίσει να διευρύνει τα όρια σε υπάρχουσες φιλίες, μηδενίζοντας λόγου χάρη την απόσταση.
Όλα τα άλλα είναι κατά τη γνώμη μου καταναλωτικά και τεχνολογικά πυροτεχνήματα, πολλές φορές επικίνδυνα.

Ττοουλής

2 σχόλια:

  1. Παρακαλώ λάβετε μέρος στην έρευνα στο http://oniropolos.blogspot.com/2010/04/reality-next-top-model.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. φίλε Ττόουλε, από τη δική μου εμπειρία το blog μου πήρε τη μορφή ενός ασύγχρονου online καφενείου, όπου παραθέτουμε τις απόψεις μας οποιαδήποτε ώρα βρούμε χρόνο και από την άνεση του σπιτιού ή του γραφείου μας. τρέχει παράλληλα με τις υπόλοιπες δραστηριότητες και τις εμπλουτίζει ενώ δίνει τροφή για σκέψη. αναμένω νεότερες αναρτήσεις από σένα και σύντομα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή